محل لوگو

دکوراسیون مدرن چیست


برای اینکه بدانیم دکوراسیون مدرن چیست ابتدا باید به سراغ کلمه مدرن برویم تا مفهوم مدرن و مدرنیته برایمان روشن شود و بعد از آن است که می‌توانیم در مورد دکوراسیون مدرن اظهار نظر کرده و معیاری برای سنجش آن بیابیم. با این پیش زمینه که مدری یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی است و در این مطلب نیز تمرکز ما بیشتر بر روی دکوراسیون داخلی خواهد بود.

دکوراسیون داخلی منزل

مدرن (Modern که یک واژه لاتین می‌باشد در واژگان فارسی به معنای جدید، تازه باب شده معنی شده است. ( این معانی برگرفته از لغت نامه‌های دهخدا و معین هستند )

زیباترین دکوراسیون داخلی منزل

با توجه به معنی این کلمه می‌توان دریافت هر چیزی که به تازگی مد شده باشد را می‌توان با برچسب مدرن به کار گرفت؛ بی آن که کسی بتواند بر آن خرده بگیرد. اما این تازه مد شدن را چگونه اندازه می‌گیریم؟ مثلاً یک مدل مو در سال 1940 مد سال بوده و در تاریخ به فراموشی سپرده شده است، اما امروز دوباره این مدل مو مد شده و مورد استفاده قرار گرفته؛ بنابراین آیا می‌توانیم این مدل را نیز مدرن بنامیم؟ برای این که چنین معضلاتی گریبان دنیای مدرن را نگیرد، زمان را به دو بخش تقسیم بندی کرده‌اند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی سنتی

این دسته بندی که دارای تاریخ تولد می‌باشد را هنرمندان و صاحبان سبک، متولد اوایل قرن بیستم میلادی می‌دانند و از این رو سبک مدرن را یک سبک جدید و نوپا مورد پذیرش قرار داده‌اند. قسمت دیگر این دسته بندی که به پیش از تاریخ مذکور باز می‌گردد، مربوط به سبک پست مدرن است و این دسته نیز طرفداران و مشتاقان مخصوص به خود را دارد. با این دیدگاه سبک بیان شد ما دارای دو هویت مدرن و پست مدرن در هنر و زندگی هستیم که بخش اول مانند کودک نوپایی در حال رشد و نمو است و بخش دوم در تاریخ ماندگار شده، ولی هم چنان مورد استفاده بوده و به پیش روی خود ادامه می‌دهد.

دکوراسیون داخلی مدرن

بسیاری از صاحب نظران استفاده از سبک مدرن در دکوراسیون را صحیح نمی‌دانند؛ چرا که باعث می‌شود افراد با مضمون سبک معاصر دچار تضاد شده و به اشتباه از آن یاد کنند. معاصر نیز یعنی سبکی که هم دوره عصر حاضر بوده و در جریان است. دلیل این صاحب نظران برای نفی مدرن از دکوراسیون این است که جنبش مدرنیته عامل شکل گیری طراحی‌های مدرن در تاریخ بوده است ( همان اوایل قرن بیستم میلادی )، ولی معاصر این چنین نیست و در هر دوره‌ای شکل می‌گیرد.

پانل های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل

از دیدگاه لغوی مدرن را می‌توان در به کارگیری ابزار و لوازم مدرن ( یعنی تازه اختراع شده و تازه به کار گرفته شده ) نیز وارد دانست. به همین دلیل است که ما در این مقاله، برای پاسخ به سوال دکوراسیون مدرن چیست، این سبک را از هر منظری مورد بررسی قرار خواهیم داد تا جای هیچ گونه سؤالی باقی نماند.

بررسی فضاهای مدرن دکوراسیونی، سبک طراحی‌های مدرن در دکوراسیون داخل و خارج خانه و سایر محیط‌ها،ابزار، لوازم و دکوراتیوهای مدرن در صنعت دکوراسیون و ایده‌های مدرنی که در هر بخش به کار گرفته می‌شوند، از جمله مواردی هستند که تک به تک در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. در ابتدا به سراغ این خواهیم رفت که مدرن بودن هر یک از موارد مطرح شده به چه شکل است و با بیان نکات مربوط به هر یک، آخرین پیشرفت‌ها برای رسیدن به اصول مدرنیته را برای شما بازگو می‌کنیم. 

  انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 24

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما